Schuttersfeest 2017

Wij hebben een zeer geslaagd schuttersfeest gehad. Vrijdag avond zijn wij begonnen met het Keizerschieten en het Allemansschieten. Thomas Nickel lid van Schuttersvereniging Overdinkel is Keizer van Twente geworden. De Allemansskoniningin is Colinda van Buiten geworden met het 155e schot. Op zaterdag hadden wij een heuse jeugdoptocht met onze oud koning en koningin er schoten in totaal 10 kinderen mee. Met het 154e schot is Joey Kruyshaar jeugdkoning geworden, hij koos als zijn koningin Serena Feraro.

De schuttersvereniging in Overdinkel had nog een speciale wedstrijd, het vogelschieten tussen haar zustervereniging Junggesellen Schützenverein Riesenbeck, voor de wisselbeker. Overdinkel overwan de enthausiaste strijd van Riesenbeck. André Westenbroek wist de vogel uit zijn leiden te verlossen. Het Dinkelschieten was ook weer een heus succes. Kimberly Pereboom is de Dinkelkoningin van Overdinkel geworden.

Zondag is de vogel op de stang gezet en traditioneel gedoopt. Na de rondgang door het dorp, heeft de regerende koning Michel Bentert de eer gehad om de krans te leggen bij het nieuwe monument aan de Welpeloweg. Deze is door Laserdecoratie Twente door Jos in het Veld gesponsord. Na een lange strijd is André Westenbroek Koning van Overdinkel geworden. Samen met zijn vrouw Anita Westenbroek zullen zij dit jaar regerend koning zijn. Aan zijn hof zitten Peter Oud, Femie Cath, Maurice Oud en Mandy Niemeijer en adjudant Thomas Nickel. Wij wensen allen een goed Schuttersjaar toe.