Peter Oud

Bij Peter aangekomen worden wij ontvangen met een heerlijk kopje thee en wat lekkers. Eerst even gezellig bijpraten alvorens wij met het interview beginnen.

Marco Mulder

Interview met Marco Mulder 21-01-2017.

Marco is sinds 2009 lid. Ik heb het schuttersbloed ook mee gekregen van mijn Opa  en Oma (Frans en Annie van der Meijs). Mijn moeder (José van der Meijs) was al lid toen wij erbij zijn gekomen. Wij zijn door haar eigenlijk echt lid geworden. We kwamen in 2009 in Overdinkel wonen, toen ben ik samen met mijn moeder en Gerard Kuipers (zoon van Jos Kuipers en Anneke Strijker) naar de schutters gekomen.

Trees Bijkerk

Het geweertje bij Trees Bijkerk 18-03-2016

Aangekomen bij Trees, worden wij hartelijk ontvangen met een heerlijk kopje thee en wat lekkers.

Mathilde van de Heide

19 augustus 2015 het geweertje bij Mathilde van der Heide

Mathilde is inmiddels een vrouw van 84 jaar, ze verheugde zich op ons bezoek en had een heerlijk kopje koffen en thee gezet.

Interview met Annie Welpelo

Interview met Annie Welpelo 22-11-2014

We worden warm ontvangen bij Annie Welpelo op de boerderij. Onder het genot van een heerlijk kopje thee en cake beginnen we met het interview.

Interview Annie van der Meijs

Hoe kwam je bij de schutters?

Ik ben er bij geboren vertelt Annie, mijn vader Willem Reuvers (ook bekend van de Willem Reuvers wisselbeker) was één van de oprichters. Ik ben met de schutters opgegroeid, Papa Willem Reuvers was heel lang Penningmeester, ik hielp hem vroeger veel mee met geld tellen. Vroeger moest er wel eens vanuit het bestuur gebeld worden.

Interview met Johan Reinink

Wij zijn bij Johan Reinink op bezoek voor ons interview. Aangekomen bij Johan en Ria op het erf worden wij meteen gezellig onthaald en zien in de oude dele een ontzettend mooie fotocollage staan. Beide zijn jarig deze week en dit is voor hen in elkaar gezet door de kinderen. Meteen krijg je een mooi beeld over het leven van Johan en Ria.

Interview Bennie Schouten

Vandaag is dan de aftrap van onze rubriek het Geweertje. In deze rubriek wil ik personen die iets met Schuttersvereniging Overdinkel te maken of gehad hebben graag aan het woord laten.

Het is de bedoeling dat de gene die het interview gehad heeft het geweer verder geeft aan de volgende. Zo zullen we op den duur een hele reeks mooie verhalen bij elkaar krijgen.

Het eerste interview mogen wij met niemand minder dan Bennie Schouten houden. Naast het interview heeft hij nog diverse foto’s, oude consumptiemuntjes en consumptiebonnen.