• Start

Erelid Bennie Schouten

Al heel wat jaren heeft Bennie zich ingezet voor onze schuttersvereniging Overdinkel samen met zijn vrouw Truus, om precies te zijn, dit jaar 55 jaar. Vele mooie, emotionele en soms ook verdrietige momenten heeft hij gekent binnen onze vereniging. Verdrietige momenten waren, wanneer er een schutterskameraad overleden was. Maar er waren ook vele mooie momenten één daarvan was toen hij zelf koning werd in 1966 en samen met zijn vrouw het koningspaar vormde.

Altijd staat Bennie klaar voor onze vereniging en dit al 55 jaar. In deze jaren heeft hij ook in het bestuur gezeten en wel 19 jaar waarvan 1 jaar als voorzitter. Naar eigen zeggen "zat het voorzitter zijn niet in je bloed". Maar het schutter zijn zit wel in zijn bloed en dat is iets wat overduidelijk is.

Helpen wanneer het schuttersweekend is, is voor Bennie nooit te veel, daar loopt hij dan met de klompen en hoed op door de tent en onder de vogelstang. Druk bezig met de laatste klusjes voordat het schuttersfeest kan beginnen. Een sigaartje hoort er dan ook bij en als er dan snel een aantekening gemaakt moest worden werd dat snel even op de achterkant van zijn sigarendoosje geschreven, zodat het niet vergeten werd.

Vele mooie verhalen kan hij vertellen over vroeger, hier raakt hij nooit over uitgesproken. Ook heeft hij thuis van alles bewaard over onze schuttersvereniging, zoals krantenknipsels, foto’s, hele fotoboeken vol. Dit alles is in zeer goede handen bij Bennie.

Wij vinden dat 55 jaar van inzet, betrokkenheid, enthousiasme, passie, gedrevenheid, altijd klaar staan voor onze schuttersvereniging Overdinkel wel een bijzondere waardering mag hebben. Daarom Bennie willen wij jouw benoemen tot erelid van onze vereniging.

Wij als schuttersvereniging Overdinkel zijn trots om jouw als erelid in ons midden te hebben. Tevens hopen wij dat Bennie samen met zijn vrouw Truus en familie nog lang van het jaarlijks terugkerende schuttersfeest hier in Overdinkel mag genieten.